Cikkek: 9474 | Ma megjelent: 0
onemusic logo

Több felhasználó, kevesebb pénz? Az IMS Business Report 2025 érdekes ellentmondásokat tárt fel


Az IMS Ibiza csúcstalálkozón bemutatott friss IMS Business Report 2025 rávilágított az év egyik legmeglepőbb iparági fordulatára: miközben a zenei streamingplatformok újabb és újabb felhasználókat vonzanak be, a bevételek növekedése látványosan lelassult. A globális zenei előfizetők száma 2024-ben 12%-kal nőtt, elérve a masszív 818 milliós határt – ami korábban egyértelmű sikert jelentett volna.

De idén már más szelek fújnak. A bevételek ugyanis csupán 6%-kal emelkedtek, és ez a növekvő szakadék aggodalomra ad okot. A jelentés szerint az új előfizetők közel 80%-a a Globális Dél országaiból érkezett – olyan régiókból, ahol az előfizetések árazása lényegesen alacsonyabb. Ez a tendencia nemcsak a nagy kiadókat érinti, hanem mindenkit, aki a streamingből származó bevételekre támaszkodik – azaz gyakorlatilag az egész iparágat.

Ami a platformokat illeti, a Spotify stabilan őrzi vezető pozícióját, 32%-os globális piaci részesedéssel és a legtöbb előfizetővel a piacon. Egy másik figyelemre méltó szereplő a YouTube Music, amely idén szintén komoly növekedést mutatott – jelezve, hogy már nem csak a videós tartalmak miatt keresik fel a felhasználók.

A kulcsszó most nem a „növekedés”, hanem a monetizáció – vagyis hogyan lehet ezeket az új, sokszor alacsonyabb fizetőképességű felhasználókat mégis bevételre váltani. Az iparági szereplők számára ez egyre komolyabb stratégiai kihívást jelent.

A részletes kutatást Mark Mulligan és a MIDiA csapata készítette, a teljes riport letölthető az IMS hivatalos oldaláról– és azoknak, akik a jövő zeneiparát szeretnék érteni, erősen ajánlott olvasmány.

HOZZÁSZÓLÁSOK

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.

Login
OLVASD EL EZEKET IS:

REKLÁM

Katlan 2025
5. Szerencsi ARTÚR NAPOK
Sneakerness