Több felhasználó, kevesebb pénz? Az IMS Business Report 2025 érdekes ellentmondásokat tárt fel
Az IMS Ibiza csúcstalálkozón bemutatott friss IMS Business Report 2025 rávilágított az év egyik legmeglepőbb iparági fordulatára: miközben a zenei streamingplatformok újabb és újabb felhasználókat vonzanak be, a bevételek növekedése látványosan lelassult. A globális zenei előfizetők száma 2024-ben 12%-kal nőtt, elérve a masszív 818 milliós határt – ami korábban egyértelmű sikert jelentett volna.
De idén már más szelek fújnak. A bevételek ugyanis csupán 6%-kal emelkedtek, és ez a növekvő szakadék aggodalomra ad okot. A jelentés szerint az új előfizetők közel 80%-a a Globális Dél országaiból érkezett – olyan régiókból, ahol az előfizetések árazása lényegesen alacsonyabb. Ez a tendencia nemcsak a nagy kiadókat érinti, hanem mindenkit, aki a streamingből származó bevételekre támaszkodik – azaz gyakorlatilag az egész iparágat.
Ami a platformokat illeti, a Spotify stabilan őrzi vezető pozícióját, 32%-os globális piaci részesedéssel és a legtöbb előfizetővel a piacon. Egy másik figyelemre méltó szereplő a YouTube Music, amely idén szintén komoly növekedést mutatott – jelezve, hogy már nem csak a videós tartalmak miatt keresik fel a felhasználók.
A kulcsszó most nem a „növekedés”, hanem a monetizáció – vagyis hogyan lehet ezeket az új, sokszor alacsonyabb fizetőképességű felhasználókat mégis bevételre váltani. Az iparági szereplők számára ez egyre komolyabb stratégiai kihívást jelent.
A részletes kutatást Mark Mulligan és a MIDiA csapata készítette, a teljes riport letölthető az IMS hivatalos oldaláról– és azoknak, akik a jövő zeneiparát szeretnék érteni, erősen ajánlott olvasmány.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: