Neo Sora debütfilmje, a „Happyend” lenyűgöző zenei utazás a disztópikus Tokióban
Írta: Ostroml
A japán zeneszerző-legenda, Ryuichi Sakamoto fia, Neo Sora első nagyjátékfilmjével, a „Happyend”-del robbant be a nemzetközi filmvilágba. A film először a 2023-as Velencei Filmfesztiválon debütált, majd Japánban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is bemutatták, és már most a kortárs filmzene és klubkultúra határmezsgyéjén mozgó alkotások egyik kiemelkedő darabjának tartják.
A „Happyend” a közeljövő Tokiójában játszódik, ahol a társadalom fokozatosan összeomlik, az állandó megfigyelés pedig az élet természetes részévé válik. A történet két fiatal barát, Yuta és Kouro útját követi, akik a város sötét, rave-kultúrával átszőtt világában keresnek menedéket és önazonosságot. A film különleges zenei aláfestéssel dolgozik, amelyben a koreai kísérleti művész, Kim Doeon remixei is fontos szerepet kapnak, ezzel erősítve a film atmoszféráját és érzelmi mélységét.
Neo Sora a film zenéjét nem egyszerű kíséretként használja: az a történet érzelmi motorjává válik. A rendező szerint a hangzásvilág az elmúló korszak nagyságát tükrözi, míg a mély frekvenciák „földrengésszerű” rezgései a film központi motívumát, a bizonytalan, ingatag világot idézik meg.
A rendező New Yorkban nőtt fel, ahol fiatalon kapcsolatba került az elektronikus zene underground szcénájával. „Egy koncertterem felett laktam, ahol minden este éreztem a basszus lüktetését a szobámban” – mesélte Sora, aki már akkor elköteleződött a hang és a mozgókép kapcsolatának kutatása mellett. Inspirációi között szerepelnek a Night Slugskiadó művészei, valamint az amerikai és japán klubkultúra sajátos hangzásvilága.
A „Happyend” így nemcsak egy vizuálisan lenyűgöző disztópikus dráma, hanem egy mélyen zenei alkotás is, amelyben Neo Sora apja örökségét viszi tovább, miközben a digitális elidegenedés és a klubélet szabadsága között keresi az új generáció hangját. A film az érzelmek, a technológia és a zene találkozásának modern példája – egy olyan élmény, amely még az utolsó basszushullám után is rezonál a nézőben.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: