A bolondos zene forradalma: a fiatalok elfordulnak a komoly technótól
Írta: Ostroml
Az utóbbi években egy új zenei korszak bontakozik ki, amelyben a fiatalok a komoly techno világát elhagyva a bolondos, kaotikus és szabad hangzások felé fordulnak. Ennek egyik legmeghatározóbb alakja Skrillex, aki új albumával – Fuck U Skrillex You Think Ur Andy Warhol but Ur Not!! <3 – ismét bebizonyítja, hogy a kísérletezés és irónia helyet kapott a modern zene élvonalában.
A világ különböző pontjain – Kínától Dániáig – fiatal alkotók, mint a kínai rapper Jackzebra vagy a PC Music kollektíva, új irányokat mutatnak a zenei önkifejezésben. Ezek a művészek tudatosan elfordulnak a monoton techno struktúráktól, és helyette a hardstyle, a hyperpop és az internetkultúra inspirálta eklektikus hangzásokat helyezik előtérbe.
A közösségi média hatása mindehhez megkerülhetetlen: az online tér, a vizuális kultúra, a remixek és a mémek világa megváltoztatta a zene fogyasztását és készítését. A fiatal generáció számára a zene nem csupán hallgatnivaló, hanem identitásformáló eszköz – egy nyelv, amelyen keresztül kifejezhetik saját iróniájukat, szorongásaikat vagy éppen szabadságvágyukat.
A bolondos zene kultúrája túlmutat a hangzáson: események, mint a Minecraft Fire Festival, ahol a résztvevők virtuális avatárokon keresztül kommunikálnak, újfajta digitális hedonizmust teremtenek. A korábbi drogkultúrához képest ma inkább a disszociatív, elmerülős élmények dominálnak – az extázis helyett a valóságból való kiszakadás vágya kerül előtérbe.
A fiatalok ezzel a zenével nem menekülnek, hanem újraértelmezik a szórakozás fogalmát. A bolondos zene a káoszban születik, de éppen ebben rejlik az ereje: felszabadít, nevet, és emlékeztet arra, hogy a zene végső soron a szabadságról szól.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: