Seth Troxler szerint az EDM úgy szar, ahogy van
Írta: Ostroml
Seth Troxler: „A dance fesztiválok a legjobb és egyben a legrosszabb helyek a földön”
Mint a világ egyik legjobb dj-je, Seth Troxler különleges szemszögből figyeli a zenei kultúrát. A lemezjátszók mögött is keményebb, mint a többség, de azokon kívül engedi igazán szabadjára magát. Rendkívül szókimondó és mivel a nyári fesztiválszezon rohamosan közelít, a Thump úgy gondolta, Seth lenne a tökéletes arra, hogy megkérdezzék, mit is gondol pontosan napjaink zeneiről – és nem is fogta vissza magát. Az alábbiakban Seth Troxler írását olvashatjátok. Napjaink dance zenei élete egyszerűen őrület. Túlságosan telített. Akárhova nézel ott egy új fesztivál vagy egy új parti. Nemrégiben négy hónapig New Yorkban laktam és a Resident Advisor szerint körülbelül ötven parti volt ott egyetlen hétvégén. Most komolyan, ez micsoda? Ugyanez a helyzet már a fesztiválokkal is. Mindenki fesztiválokra jár, és bár úgy gondolom jó dolog az, ha az emberek kimozdulnak és jól érzik magukat, mégis hol húzzuk meg azt a bizonyos minőségi határt? Ezek fényében álljon itt véleményem a fesztiválokról, a klubokról és arról, hogyan ne legyél seggfej. Először is, ha elmész egy fesztiválra, az teljesen más élmény, mint amikor klubokba jársz
Nemrég Svájcban jártam és az egyik szervező panaszkodott nekem, hogy az ország klubéleté bajban van amiatt, hogy rengeteg fesztivál van a szomszédos országokban. Azt mondta, a nyári szezonban rendkívül nehéz becsalogatni az embereket a klubokba. Inkább költenek arra, hogy elmenjenek külföldre egy fesztiválra, ahelyett, hogy otthon eljárjanak klubokba.
Azonban egy valamit nem vett figyelembe: a fesztivál- és a klubélet különbözik egymástól. Totálisan. A mostani generáció sokkal jobban vágyik a fesztiválélményekre, mint a klubélményekre. Azok a fiatalok, akik most a dance zenét kedvelik, úgy nőttek fel, hogy nincs tapasztalatuk a klasszikus klubélményekről, mint volt régen a techno, house vagy akár a ’90-es években lévő rave korszak. Napjaink fesztiváljai nekik a „zenei tapasztalatszerzés”. A fesztiválok pedig olyanok, akár egy nyaralás.
Az EDM fesztiválok etetnek minket a szarságokkal – és nem állnak le

Látok néha tényleg őrült dolgokat klubokban és néha őrülten szomorú dolgokat fesztiválokon. Egészen vékony a határ a kettő között. Ezt a mellékelt kép is mutatja, amit Eric Prydz osztott meg a twitterén még az Ultra fesztiválról. Egy csaj szívja éppen a kokaint egy másik csaj vaginájáról. Egy fesztiválon ez undorító. Egy sötét klubban azonban még akár vonzó is lehet. A Berghainban egy ilyen a szabadságot jelképezi. Az Ultra-n azonban ez túlontúl mocskos dolog.
Amikor először játszottam a Berghainban, volt egy hatalmas medvejelmezbe öltözött fickó, a seggén kivágott résszel a ruhán és egy másik, bőrszerkóban. Amikor lejátszottam a „Yellow”-t, előbbi lehajolt, majd jött a másik srác és elkezdte annak a seggét harapdálni. Körülöttük mindenki csak táncolt és jól érezte magát. Én csak azt gondoltam „… ez aztán érdekes”. Ez is egyfajta lázadás a világ ellen. Ez a klub adta szabadságérzet. Sárban fetrengeni és tortát dobálni az arcba? Ez nem szabadság. Aki ezt csinálja, az idióta és szar zenét is hallgat.
Az EDM nem a zenéről, hanem a pénzről szól
Ha van egy zenekar, dj, akárki, az mutatja meg a nagyságodat, hány embert tudsz egy fesztiválra bevonzani a neveddel. Az EDM teljesen megváltoztatta a kereskedelmi zenefogyasztást. Ott vannak például a Las Vegasi hoteleken belül felhúzott klubok. A zene szar, mégis eladnak több ezer üvegnyi alkoholt egy éjszaka a sok gazdag idiótának. A fiatalok manapság inkább elmennek bulizni az éjszakába, hogy akármilyen zenét hallgassanak és szétcsapják magukat, ahelyett, hogy kifizetnének 40 dollárt azért, hogy egy rock koncertet hallgassanak, aminek éjfélkor vége is van. Mindenki mindig egyre többet és többet akar.
Persze szervezhetsz egy nagy fesztivált anélkül is, hogy ne nézzenek szarnak. Nézd meg a Tomorrowlandet Belgiumban. Egy hatalmas fesztivál, szinte ugyanazokkal az előadókkal, mint a legnagyobb EDM fesztiválokon feltűnnek, mégis sokkal jobban törődnek a minőséggel és azzal, hogy valódi élményt nyújtsanak. Electric Daisy Carnival? Egyetlen óriási színpad egy parkolóban, tele szaros kölykökkel, gázmaszkkal a fejükön, totál kiütve.
Számomra a tökéletes fesztivál a Burning Man vagy a Shangri-La a Glastonbury-n. Ezek nem csak a zenékről szólnak, hanem a kísérletezésről és a környezetről, amelyben átéled a zenét.
Azonban amikor a lufi kipukkan, egy teljesen új dance rajongó generáció tűnik majd fel
Nem mindenki semmirekellő ebben a világban, mert ami elválasztja a „búzát a pelyvától”, az az értelem. Az értelem a fő indikátora az ízlésnek. Van néhány okos kölyök, akik ott állnak egy EDM fesztivál közepén, sárosan, izzadtan és mocskosan, és arra gondolnak: „Ez jó most nekem, de nem mehet így örökké”. Kell, hogy legyen valami jobb – de erre saját maguknak kell rájönniük. És akkor és ott lesznek ők a következő generáció.
Seth Troxler
Forrás: ThumpHOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: