Piel Knox őszinte évértékelése a klubélet határairól és a saját útjáról (2025)
Írta: Ostroml
Van, amikor egy év nem sikersztorikban, hanem tiszta felismerésekben mérhető. Piel Knox 2025-je pontosan ilyen volt.Őszinte helyzetértékelés a hazai klubéletről, kritikus gondolatok a mainstream működéséről, és egy tudatos döntés arról, hogy nem akar többé kompromisszumokat kötni a saját zenei identitása rovására. Miközben Magyarországon egyre szűkül a mozgástér, külföldön – Ibizától Thaiföldig – újra megtapasztalta, mit jelent, amikor egy klub valóban a zenéről szól. Az év egyik legfontosabb projektje számára nem egy fellépés, hanem a Drop Room, egy új budapesti DJ Live & Gyakorló Stúdió lett, amely már most nemzetközi figyelmet kapott. Piel Knox válaszai nem trendeket hajszolnak, hanem irányt mutatnak: arról szólnak, hogyan lehet hosszú távon hitelesnek maradni egy gyorsan változó szcénában.
OneMusic – Év végi DJ körkérdés 2025
1. Milyen volt számodra ez az év szakmailag? Volt valami meghatározó pillanat vagy fordulópont a fellépések, a stúdiómunka vagy az inspirációk szempontjából?
OneMusic – Év végi DJ körkérdés 2025
1. Milyen volt számodra ez az év szakmailag? Volt valami meghatározó pillanat vagy fordulópont a fellépések, a stúdiómunka vagy az inspirációk szempontjából?
Ha őszinte akarok lenni, 2025 szakmailag nem volt a legerősebb évem. A mainstream klubok nagy része már nem saját koncepcióban gondolkodik, inkább kiadják a terepet külsős szervezőknek, akik sokszor nagyon fiatal, tapasztalatlan DJ-ket hoznak pár ezer forintos gázsiért. Ezzel önmagában nem lenne gond, de gyakran rosszul felépített szettek, oda nem illő zenék szólnak, és emiatt a közönség sem kap valódi zenei élményt vagy iránymutatást.
A mostani generáció így sok helyen nem is igazán tudja, milyen egy jól összerakott, minőségi éjszaka — egyszerűen nincs előttük megfelelő példa. Közben a szórakozóhelyek száma csökken, a magukat DJ-nek nevezők száma nő, ami tovább keveri a képet.
Viszont fontos hozzátenni:
vannak Magyarországon is olyan helyek és csapatok, ahol továbbra is igényes, normálisabb zenék szólnak, és tényleg értéket próbálnak teremteni — csak ezek általában nem a mainstream körben mozognak. Ők adják azt a kis reményt, ami miatt még mindig érdemes csinálni.
vannak Magyarországon is olyan helyek és csapatok, ahol továbbra is igényes, normálisabb zenék szólnak, és tényleg értéket próbálnak teremteni — csak ezek általában nem a mainstream körben mozognak. Ők adják azt a kis reményt, ami miatt még mindig érdemes csinálni.
És persze óriási inspiráció volt számomra, hogy idén végre kijutottam Ibizára. Ott újra láttam, hogy milyen az, amikor egy klub tényleg a zenéről, a minőségről és a közönség formálásáról szól. Jó volt tudni, hogy máshol még működik — és ebből sok erőt merítettem.
2. Ha visszanézel 2025-re, melyik fellépésed vagy projekted volt az, amire a legbüszkébb vagy – és miért pont az? Lehet egy egészen apró dolog is, ami neked mégis sokat jelentett.
A legbüszkébb alapvetően a cégemre vagyok, amit 4–5 éve építek, és ami hétről hétre új kihívásokat ad. 😄
De ha 2025-öt nézem, akkor egyértelműen a Drop Room a legnagyobb projekt, amire büszke vagyok.
Ez egy új budapesti DJ Live & Gyakorló Stúdió, ahol profi technikai körülmények között tudnak felvételt készíteni és gyakorolni a feltörekvő és a profi DJ-k is. A legújabb technikákkal szereltük fel, és már nemzetközileg is jegyzett DJ-k tesztelték — szerencsére imádták.
3. Idén mennyi bulid volt összesen, és hogyan élted meg ezt a tempót? Egyre több DJ beszél a tudatosabb időbeosztásról – nálad mennyire működött a munka és a pihenés egyensúlya?
Idén nagyjából 45 bulim volt, ha csak a szórakozóhelyeket nézem.
Ez visszaesés a korábbi évekhez képest, mert az elmúlt tíz évben átlagosan 110 bulim volt évente.
A legbüszkébb alapvetően a cégemre vagyok, amit 4–5 éve építek, és ami hétről hétre új kihívásokat ad. 😄
De ha 2025-öt nézem, akkor egyértelműen a Drop Room a legnagyobb projekt, amire büszke vagyok.
Ez egy új budapesti DJ Live & Gyakorló Stúdió, ahol profi technikai körülmények között tudnak felvételt készíteni és gyakorolni a feltörekvő és a profi DJ-k is. A legújabb technikákkal szereltük fel, és már nemzetközileg is jegyzett DJ-k tesztelték — szerencsére imádták.
3. Idén mennyi bulid volt összesen, és hogyan élted meg ezt a tempót? Egyre több DJ beszél a tudatosabb időbeosztásról – nálad mennyire működött a munka és a pihenés egyensúlya?
Idén nagyjából 45 bulim volt, ha csak a szórakozóhelyeket nézem.
Ez visszaesés a korábbi évekhez képest, mert az elmúlt tíz évben átlagosan 110 bulim volt évente.
Most valamivel könnyebben bírtam a tempót, bár a céges ügyek mellett így is elég pörgős év volt.
Próbálom tartani az egyensúlyt a család–munka–pihenés között, de ez nem mindig egyszerű. Valamelyik „kezébe” mindig bele kell harapni az embernek.
Próbálom tartani az egyensúlyt a család–munka–pihenés között, de ez nem mindig egyszerű. Valamelyik „kezébe” mindig bele kell harapni az embernek.
4. Hogyan látod most a helyi és a nemzetközi elektronikus zenei színtér állapotát? Erősödik, átalakul, túl gyorsan változik, vagy pont jó irányba halad?
Én amennyire tudok, inkább külföld felé nyitok. Thaiföldre januárban immár harmadszor megyek vissza zenélni, ráadásul már két helyre is hívnak.
Sok országban jártunk szórakozóhelyeken, és mindenhol azt látom, hogy technikailag és zeneileg is próbálnak haladni a korral — ennek nagyon örülök.
Magyarországon ez sajnos kevésbé érződik.
Talán az Óbuda Bay most elindít valami pozitív folyamatot, de az biztos, hogy jócskán le vagyunk maradva minden téren.
Talán az Óbuda Bay most elindít valami pozitív folyamatot, de az biztos, hogy jócskán le vagyunk maradva minden téren.
5. Volt-e idén olyan meglepetés, ami teljesen más irányba terelte a saját hangzásodat vagy a zenehallgatási szokásaidat? Lehet akár egy új felszerelés, egy előadó, egy helyszín vagy egy közös munka.
A „meglepetés” inkább egy döntés volt:
idén eldöntöttem, hogy nem akarok többé beállni a sorba.
Az elmúlt 14 évben, mivel 80–90%-ban rezidens voltam, sokszor olyan zenéket is le kellett játszanom, amik nem én vagyok.
Nem arról van szó, hogy nem szeretem ezeket — egy részük oké — de rengeteg közülük elavult, és nem való klubokba. De ha nem játszod le, majd jön valaki, aki igen… A tulajokat sokszor csak a bevétel érdekli és a „telt ház”, nem az, hogy a hely új irányt mutasson vagy fejlődjön zeneileg.
Nem arról van szó, hogy nem szeretem ezeket — egy részük oké — de rengeteg közülük elavult, és nem való klubokba. De ha nem játszod le, majd jön valaki, aki igen… A tulajokat sokszor csak a bevétel érdekli és a „telt ház”, nem az, hogy a hely új irányt mutasson vagy fejlődjön zeneileg.
Idén azonban azt mondtam: elég volt.
Persze néha még lemegy egy-egy ilyen track, de közel sem olyan rendszerességgel, mint régen.
Innentől azt játszom, ami tényleg én vagyok — és ha valaki elhív, azért hívjon el.
Persze néha még lemegy egy-egy ilyen track, de közel sem olyan rendszerességgel, mint régen.
Innentől azt játszom, ami tényleg én vagyok — és ha valaki elhív, azért hívjon el.
6. Melyik trend volt számodra 2025 legpozitívabb jelensége az elektronikus zenében? A melodic reneszánsza, a techno terjedése, az organikusabb hangzások előretörése, vagy valami egészen más érintett meg?
Nagyon örültem annak, hogy az afro house egyre nagyobb teret nyer, mert ezen keresztül a house-osabb vonalat is könnyebben befogadja a közönség.
Emellett a melodic és a techno is szépen jön fel — jó látni, hogy sokféle irány egyszerre erősödik.
7. Mik a terveid és milyen meglepetésekkel készülsz 2026-ra? Lehet új zene, új live set, új irány, új kollab – bármi, amit már most izgalommal vársz.
Nincs nagy meglepetés, inkább tudatosabb tervezés.
Szeretnék jobban ráfeküdni a zeneírásra, és a Drop Room miatt rendszeresen jönni fognak új live szettek is.
Bízom benne, hogy ezek idővel beérnek majd, és meghozzák a gyümölcsüket.
8. Hol és hogyan zárod az évet? Egy nagy fesztivál, egy intimebb klub, vagy inkább stúdióban, alkotással?
Az idei évet, ahogy a tavalyit is, a Klauzál utcai Doboz szórakozóhelyen zárom.
Több mint másfél éve vagyok rezidens itt a többi DJ kollégával együtt, és szilveszterkor biztosan hatalmas bulit csapunk.
9. Van olyan lemez vagy előadó, akit idén fedeztél fel, és azt érzed, 2026-ban nagyot fog robbanni? Érdekes lehet látni, ki hogyan érzékeli a nemzetközi áramlatokat.
Annyi új, tehetséges producer jelenik meg naponta, hogy nehéz lenne egyetlen nevet kiemelni. A mai fiatalok pillanatok alatt magukba szívják az új trendeket, és nagyon gyorsan pörög a piac.
Szóval bármi lehet — addig még sok víz lefolyik a Dunán.
Nincs nagy meglepetés, inkább tudatosabb tervezés.
Szeretnék jobban ráfeküdni a zeneírásra, és a Drop Room miatt rendszeresen jönni fognak új live szettek is.
Bízom benne, hogy ezek idővel beérnek majd, és meghozzák a gyümölcsüket.
8. Hol és hogyan zárod az évet? Egy nagy fesztivál, egy intimebb klub, vagy inkább stúdióban, alkotással?
Az idei évet, ahogy a tavalyit is, a Klauzál utcai Doboz szórakozóhelyen zárom.
Több mint másfél éve vagyok rezidens itt a többi DJ kollégával együtt, és szilveszterkor biztosan hatalmas bulit csapunk.
9. Van olyan lemez vagy előadó, akit idén fedeztél fel, és azt érzed, 2026-ban nagyot fog robbanni? Érdekes lehet látni, ki hogyan érzékeli a nemzetközi áramlatokat.
Annyi új, tehetséges producer jelenik meg naponta, hogy nehéz lenne egyetlen nevet kiemelni. A mai fiatalok pillanatok alatt magukba szívják az új trendeket, és nagyon gyorsan pörög a piac.
Szóval bármi lehet — addig még sok víz lefolyik a Dunán.
10. Mit üzennél azoknak, akik egész évben követték a munkádat, és ott voltak a bulikon? Egy személyes, emberi gondolat mindig jól esik az olvasóknak.
Köszönöm mindenkinek, aki követte a munkámat vagy ott volt valamelyik bulimon.
Remélem jól éreztétek magatokat, én pedig jövőre is próbálom a maximumot hozni — megyünk tovább előre, gőzerővel.
HOZZÁSZÓLÁSOK
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
LoginOLVASD EL EZEKET IS: